メールを全て見てからやり始める


1日に多くのメールを処理しているにも関わらず、メールチェックをすることが出来ない時間というのも出てくると思います。例えば、客先訪問であるとか、社内会議であるといったことによって、引き起こされることが多いのではないでしょうか。そうなると、それらの後にメールチェックを行うと、膨大な数が届いており、どれから返信すれば良いのかワケがわからなくなってしまいがちです。
私が実践しているのは、そういう時は全てのメールにまず目を通すことです。全体を見た後に、自分がやらなければならないタスクリストをノートパッド上に項目として書き出します。それぞれ緊急度や締め切りによる優先度があると思いますので、高い順に並べ替えていきます。そうすると、「優先度の高い順」に「整理」されて「全体俯瞰」することが可能になり、自分が今何から始めなければならないかを明確にすることが出来ます。
In spite of dealing many e-mails for a day, some of people has experienced when they could not check an e-mail. For example, visiting the customer and an internal meeting usually cause them. If so, you check an e-mail after that and a lot of e-mails have been sent to us. So, we cannot decide which letter I should reply to.
The thing I usually practice is to see all the e-mails which I received. After seeing the whole thing, I make the list of tasks as an item on the notepad which I have to do. The tasks have each priorities and deadlines. Then I sort them by the priorities and deadlines. It will make them be sorted by the priorities and be tidy. And seeing the whole thing will become possible. You can realize the thing to do immediately from now.